'Live area' van de campingmedewerkers op Beach Garden

Reisdagboek: Een geweldig seizoen in Frankrijk en nieuwe reisplannen

Gepubliceerd op: 07-10-2019

Een tijd geleden heb ik aan onze trouwe volgers op Facebook gevraagd of jullie het leuk zouden vinden om weer eens een reisdagboek te lezen. Een dagboek over onze avonturen. Over onze belevenissen in Zuid-Frankrijk. Een blik op hoe wij ons leven leiden. En even geen informatief artikel over bestemmingen of reistips, maar gewoon een kijkje in ons leven. Naar aanleiding van deze vraag ontvingen we mega veel positieve reacties en zelfs privé berichten en emails. Maar toch vonden we maar niet de tijd om een dagboek te schrijven. Je zult denken dat we in Zuid-Frankrijk alleen maar vakantie hebben gevierd, maar niets is minder waar. Nu het drukke seizoen voorbij is en we bijna – binnen een paar uurtjes – op het punt staan om naar Nederland te gaan is hier dan eindelijk weer een dagboek. Over de afgelopen zes maanden en onze plannen voor de rest van het jaar.

Een geweldig seizoen in Zuid-Frankrijk

In ons laatste dagboek – dat alweer behoorlijk oud is – heb je kunnen lezen over onze roadtrip door Frankrijk, Spanje en onze eindstop van deze reis in het zuiden van Frankrijk. In de regio de Languedoc-Rousillon, oftewel Occitanië. Hier, op een camping in Marseillan Plage, hebben de laatste zes maanden van onze levens zich afgespeeld. Op een prachtige plek, aan het strand, maar wel in een soort van Lloret del Mar. Marseillan Plage is op het moment van schrijven compleet uitgestorven. Winkels zijn gesloten, de camping is dicht en veel is er niet meer te beleven. Maar boy, wat was dat een paar weken geleden anders. Wij zouden nooit een vakantie boeken naar deze regio, maar ik kan er niet alleen maar negatief over zijn, want de Languedoc bestaat uit heel veel hele mooie plekjes. En die konden we vanaf de camping perfect ontdekken.

Met maar één vrije dag in de week – blijkt maar weer dat we écht niet vakantie hebben gevierd – moesten we keuzes maken en zelfs na een half jaar hebben we niet alles gezien wat we wilden zien. Maar we zijn een heel stuk gekomen en hebben kennis kunnen maken met de mooiste plekken. Onze favorieten zijn Saint-Guilhem-le-Désert, Nîmes, Montpellier en het uiterste zuiden van de Languedoc. Wat een mooie natuur, chille steden en prachtige dorpen.

De andere dagen hebben we ons uit de naad gewerkt om gasten de beste vakantie te geven. Om te ondersteunen waar we konden, schoon te maken, gasten in te checken en uit te checken, contact onderhouden met het personeel van de camping en nog veel meer. Geen dag was hetzelfde. Maar gelukkig waren we niet alleen. Op de camping werkten nog veel meer toffe mensen met dezelfde baan als wij. Geen directe collega’s, maar wel mensen die het seizoen geweldig hebben gemaakt. Met de leukste feestjes, beer pong toernooien en een heus kerstfeest. En dat laatste is precies wat dit seizoen zo fantastisch heeft gemaakt. Het zijn vaak de mensen die het doen en dat is ook in dit verhaal het geval. Met mijn ouders die om de hoek woonden, waar we regelmatig aten, kaarten, koffie dronken en gezellig deden én daarnaast super gezellige mensen op onze camping die we nooit zullen vergeten. Hieronder een korte blik op ons seizoen in Zuid-Frankrijk. Met misschien niet de beste foto’s, maar wel de foto’s die precies weergeven hoe gezellig het is geweest.

reisdagboek

En nu? Onze plannen voor de komende tijd

Na zes maanden – de tijd is écht voorbij ge-vlo-gen – is het tijd om Zuid-Frankrijk achter ons te laten. Om afscheid te nemen van de plek waar we zolang hebben gewoond en de mensen waar we zoveel mee hebben gedeeld. Maar natuurlijk nemen wij geen afscheid van een bestemming zonder alweer mooie bestemmingen te hebben om naartoe te leven. Natuurlijk zullen we eerst naar Nederland gaan. Vrienden en familie hebben we al veel te lang niet meer gezien. Met uitzondering van de toppers die ons zijn komen opzoeken natuurlijk. Het is tijd om bij te kletsen en iedereen weer even te knuffelen. Maar we zullen niet lang de tijd hebben om bij te praten. Halverwege oktober vertrekken we namelijk naar onze eerste bestemming voor deze herfst/winter:

Roadtrippen in Denemarken + workation

Denemarken is een bestemming waar we beide nog niet zijn geweest. En eerlijk gezegd hebben we er nooit echt over gehad om hier naartoe te gaan. Totdat onze plannen voor een roadtrip vanuit Zuid-Frankrijk in het water vielen, maar we tóch nog graag op pad wilden met onze bus. Denemarken is qua afstand prima te doen en hopelijk zit het weer ook nog een beetje mee. In totaal denken we zo’n twee weken in Denemarken te zijn. We gaan een mooie roadtrip maken langs de kliffen van Mons, Kopenhagen – misschien pakken we nog een dagje Malmö en Zweden mee – als we toch in de buurt zijn – Odense en we verblijven een week in een privé vakantie woning vlakbij Arhus. Wat één van de mooiste steden van Denemarken schijnt te zijn. Natuurlijk nemen we jullie tijdens onze reis door Denemarken mee op avontuur via onze Instagram Stories. (volgen dus als je dat nog niet doet!)

Onze reis naar Denemarken zal deels een roadtrip worden en deels een blogreis/workation. In samenwerking met een heel tof bedrijf – waar we natuurlijk later veeel meer over gaan vertellen – gaan we genieten van de Deense natuur. In een te gekke écht Scandinavisch ingerichte woning. Helemaal voor ons alleen. De perfecte plek om lekker aan Travelaar te werken en al onze plannen uit te gaan werken en om tegelijkertijd het echte Denemarken te ontdekken.

Op ontdekking in Beirut, Libanon

Na onze reis door Denemarken zijn we weer even in Nederland, maar niet voor lang. We vertrekken daarna namelijk voor een week naar de hoofdstad van Libanon, Beirut! Een bestemming die me zó gaaf lijkt. Sowieso ben ik groot fan van het Midden-Oosten. Ik kan dus niet wachten. Ik vind het altijd intrigerend om bestemmingen te bezoeken die ik alleen maar ken van het nieuws van vroeger. Hetzelfde als dat ik had met Teheran en Sarajevo. Van die bestemmingen waarvan ik als kind dacht dat ik er nooit zou komen. Maar nu gaan we toch. Onze plannen voor Beirut/Libanon zijn nog niet helemaal rond. We hebben een week. Niet heel lang dus, maar zo groot is Libanon niet en een groot gedeelte van het land zullen we sowieso niet bezoeken in verband met de veiligheid. We gaan het zien dus, maar sowieso ben ik al super benieuwd naar Beirut!

Tijd voor vakantie en sightseeing in Cyprus

Vanuit Beirut vliegen we in een uurtje naar Cyprus. Een land dat niet echt Griekenland is en niet echt Turkije. Een land dat in tweeën is gedeeld, maar haar eigen kenmerken heeft. Op Cyprus zullen we allereerst een paar dagen vakantie vieren. Even volop genieten. Al komt daar – ons kennende – nooit heel veel van terecht. De laatste keer dat wij écht vakantie hebben gehad kan ik me niet eens herinneren. Maar gelukkig hebben we genoeg tijd om én te luieren én om Cyprus te ontdekken.

De mooiste plekken ontdekken op Malta (en Gozo)

Vanuit Cyprus wordt onze volgende bestemming alweer een mini-landje. Malta! Malta trekt me al jaren. Vanwege de geweldige ligging en prachtige gebouwen. December is natuurlijk niet de beste reisperiode, maar als het goed is – duim duim – is het nog steeds een stuk beter qua weer dan in Nederland. Dus ik kan niet wachten. We zullen een auto gaan huren en Malta zoveel mogelijk proberen te ontdekken.

En dan?

We komen terug eind december en we hebben daarom besloten om kerst lekker in Nederland door te brengen. Dit is vorig jaar prima bevallen, dus waarom niet. Of we tijdens oud en nieuw ook in Nederland zijn is nog niet zeker. We zijn aan het kijken naar andere bestemmingen die we deze winter willen ontdekken, maar dat zijn er zoveel dat we geen keuze kunnen maken. Maar zoals altijd zullen we vast weer mooie plannen gaan maken. De vraag die we vooral veel krijgen is of we volgend jaar wederom een zomerseizoen in het buitenland gaan werken. En ook daarop kunnen we nog niet echt antwoorden. Alles ligt open. Krijgen we een mooie aanbieding dan is de kans groot dat we onze bus weer inpakken en vertrekken. Maar na twee seizoenen merken we ook dat iets kieskeuriger worden. We gaan zien wat er op ons pad komt. We staan open voor alles. We houden je op de hoogte via Facebook en Twitter!

Heb jij tips voor Denemarken, Libanon, Cyprus of Malta? Laat het ons weten in een reactie hieronder. Merci!

Kirsten | Travelaar.nl - 32 jaar. Gek op; Tropische temperaturen, paradijselijke eilanden, malibu cola, tapas, sushi, hardstyle, hardcore, bordspellen, goede series en steden met een rauw randje. Hekel aan; Kou, sneeuw (eigenlijk gewoon de hele winter), uber-toeristische oorden, pittig eten en bier Favoriete landen: Laos, Iran & Spanje

2 reacties op “Reisdagboek: Een geweldig seizoen in Frankrijk en nieuwe reisplannen”

1. Niek Duregger schreef:

Dit vind ik leuk! Tot snel!

2. Marcella schreef:

Jeej, mooie plannen weer! Lekker dat jullie alweer heel wat bestemmingen in het vooruitzicht hebben. Top!

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.