Kangoeroes op het strand in Lucky Bay

Reisdagboek #40: Kangoeroes op het strand en gigantische bomen

Gepubliceerd op: 30-01-2017

Alweer een ruime week geleden vertrokken we in onze Ford Falcon vanuit Perth voor een korte roadtrip door West-Australië. In het vorige dagboek kon je lezen dat we the Pinaccles desert bezochten, kangoeroes en koala’s spotten en de eerste nachten doorbrachten in de auto. De afgelopen dagen reisden we verder. Verder naar het zuiden van West-Australié waar we de grootste bomen ooit zagen en kangoeroes op het strand spotten.

Lees vooral verder om onder aan de post nog veel meer mooie foto’s te kunnen zien.

Vanuit Green Bushes rijden we op maandag verder richting de kust. We maken deze dag een aantal stops om op zoek te gaan naar een baantje voor een tijdje. We krijgen echter overal te horen dat het fruitseizoen pas over twee weken start waarop we besluiten lekker door te reizen. Werk zoeken kan later wel weer 😉 Aan het einde van de middag komen we aan op een camping vlakbij Northcliff waar we voor het eerst betalen om te mogen slapen. Vijf dollar per persoon per nacht, maar dat is het meer dan waard. We kunnen eindelijk weer warm douchen en ook hoeven we onze gasflessen niet te gebruiken. Bij de camping zit namelijk een keuken die we kunnen gebruiken.

sid's campground northcliff west australië

De volgende ochtend vertrekken we vroeg om wat van de omgeving te zien. We zitten namelijk precies tussen een aantal nationale parken in. Uiteraard hebben we weer niet goed gepland van te voren waardoor we eerst een stukje terug naar het noorden moeten rijden. Naar een plek waar we de grootste bomen ooit gezien bewonderen. Erick beklimt één van de hoogste bomen tot maar liefst 65 meter. De bikkel in mij durft het echter niet aan en blijft lekker beneden wachten. Hierna rijden we naar het volgende nationale park waar we een waterval bezoeken die helaas bijna helemaal droog staat. Gelukkig spotten we hier wel een aantal te gekke vogels. Na de lunch (noodles uit een zakje 😉 ) rijden we verder naar het zuiden. Naar Windy Harbour. Hier rijden we een route waar we super gave uitzichten hebben over de kustlijn en de blauwe zee. Aan het einde van de middag besluiten we om terug te rijden naar dezelfde camping als de nacht ervoor.

walpole national park west australië

Op woensdag rijden we wederom verder naar het zuiden. De eerste stop maken we bij Walpole Nationale park waar enorme, oude bomen staan. Ook is hier een soort van boomkroonpad, maar die skippen we. We reizen uiteraard op een budget en $21 per persoon voor een paar bomen vinden we een beetje te gek. Na het nationale park te hebben bekeken rijden we door naar de kust. Als eerst maken we een stop bij de Elephant Rocks waarna we doorrijden naar een camping aan de kust. Wederom een gratis nachtje tussen kamperende families en een aantal backpackers.

elephant rock west australië

De 26ste is het feest in Australië. Het is namelijk Australia Day en dat zien we meteen als we wakker worden door het geschminkte gezichtje van ons buurmeisje. We besluiten daarom om naar Albany te rijden, omdat we het idee hebben dat daar wel eens een leuk feestje zou kunnen zijn. Dit valt echter tegen. Wel rijden we naar een mooi strand, Emu Point, waar het vol is met Australiërs die allemaal een dagje vrij zijn en maken we van de gelegenheid gebruik om onder de douche te springen. Deze avond brengen we door op een camping vlakbij Bremer Bay waar je normaal gesproken met een beetje mazzel walvissen kunt spotten. Helaas geen mazzel voor ons, maar we spotten we een enorme pelikaan die rustig aan het chillen is in het meer bij de camping. Ook leuk! We worden echter ook belaagd door gigantische stekende vliegen die maar niet weg willen gaan en besluiten daarom de volgende ochtend om weer te vertrekken.

We willen uiteindelijk uitkomen iets voorbij Esperance, aan de kust, maar dit is nog verder weg dan gedacht én de camping die we op het oog hebben schijnt altijd behoorlijk vol te zijn waardoor we eerst nog een nachtje bij een truck stop aan de kant van de snelweg doorbrengen. Geen probleem, want er zijn een aantal andere gezellige mensen, toiletten en we kunnen van een aantal faciliteiten gebruik maken bij het roadhouse. Wel is het alles behalve rustig ’s nachts door de vele enorme vrachtwagen (road trains) die de hele tijd langsrijden en af en toe stoppen. Een kort nachtje dus, maar we zijn klaar voor de volgende stop. Lucky Bay, maar eerst nog even de was doen bij een camping in Esperance 😉

esperance

Lucky Bay is de enige camping waarvan we van te voren wisten dat we hier naartoe wilden gaan. Op internet zagen we namelijk verschillende plaatjes van een hagelwit strand met daarop chillende kangoeroes. De plaatjes op internet hadden niets teveel gezegd, want damn, wat is het mooi daar! Vanwege onze kampeerplek kijken we uit op de helderblauwe zee en tijdens het koken springen de kangoeroes voorbij. We besluiten hier daarom twee nachten te blijven om ook een dagje te kunnen chillen, maar helaas valt dit plan letterlijk en figuurlijk in het water. Vrijwel de hele middag regent het en dus sluiten we onszelf op in de auto. Boekjes lezen en filmpjes kijken it is.

lucky bay campground esperance, west-ausralië

Vanmorgen zijn we vertrokken vanuit Lucky Bay en op dit moment zijn we aan het lunchen in Esperance. De roadtrip door West-Australië zit er voor nu bijna op. Als alles gaat zoals we denken zal de volgende update komen vanuit Kalgoorlie! En voor wie er nog geen genoeg van heeft, geniet nog even van de foto’s!

Kirsten | Travelaar.nl - 29 jaar. Gek op; Tropische temperaturen, paradijselijke eilanden, malibu cola, tapas, sushi, hardstyle, hardcore, bordspellen, goede series en steden met een rauw randje. Hekel aan; Kou, sneeuw (eigenlijk gewoon de hele winter), uber-toeristische oorden, pittig eten en bier Favoriete landen: Laos & Spanje

15 reacties op “Reisdagboek #40: Kangoeroes op het strand en gigantische bomen”

1. Oooh wat bijzonder, die kangoeroes op het strand! Geweldig! Super leuk om weer een update van jullie te lezen 🙂

2. Marcella schreef:

Wat een onwijs mooie plaatjes op regenachtig maandag in Groningen! Wauww! Wat schattig, die kangaroo’s op het strand. Lucky Bay ziet er onwijs mooi uit!

3. Maaike schreef:

Gaaf om jullie plaatjes te zien, herinneringen komen boven van alweer 10 jaar geleden, aan de onderdoorboom (zo genoemd door een van onze kinderen, toen 2 en 4) en die enge trap tegen de boom in Walpole, die we niet hebben durven nemen…

4. Wat een prachtige foto’s en wat een bijzondere plek, zo met de kangoeroes op het strand! Leuk zo’n roadtrip

5. Wauw, Lucky Bay/Esperance ziet er fantastisch uit! En die kangoeroes op het strand, heerlijk plaatje.

6. Peter schreef:

Weer met belanstelling jullie verhalen gelezen. Bofferts met alles wat je te zien krijgt. Geweldig mooi daar zeg. Veel plezier nog

7. Danique schreef:

Ooo, die kangoeroes op het strand! Echt geweldig! Succes met het vinden van werk! Ik zit momenteel nog steeds te wachten tot mijn werk begint… gelukkig is mijn vriend al wel begonnen. Ga ik ondertussen maar een beetje bloggen ;).

8. Sanne schreef:

Die kangaroess… <3<3<3 zou bijna direct in het vliegtuig stappen.

9. Carolien schreef:

Gaaf! die kant wil ik ook ooit nog eens op. Ziet er erg fijn uit. Helaas verkeerde seizoen voor ons, wij zitten vast aan onze zomer. Eigenlijk is wilde dieren aaien een nog goed voor mij. Maar deze zien er wel erg verleidelijk uit zo chillen de op het strand ?

10. ivonne schreef:

Goeie tijden en herinneringen aan het kamperen in Australië. Die campers kitchens vinden wij altijd super, hoewel de kwaliteit wisselend was. Wij kwamen in het westen niet zuidelijker dan Freemantle dus dit deel staat nog hoog op de verlanglijst. Gaaf hé al dat wildlife overal! Have fun!

11. Cathy schreef:

Heel leuk om jullie verhalen te lezen en heel herkenbaar voor mij. Wij maken geen wereldreis, maar reizen het grootste gedeelte van het jaar omdat wij dat nu kunnen als pensionado’s. Heerlijk! Wij hebben in oktober/november 2016 van Coolangatta naar Melbourne gereisd in 5 weken met een Juicy camper. En toevallig gaan wij 12 februari weer naar Australië, eerst van Melbourne naar Adelaide 2,5 weken en dan vliegen naar Perth, om daar ook met een huurauto bijna 3 weken een loop te maken naar het zuiden. Dus leuk om te lezen wat jullie ervaringen zijn!
    Wij zijn nu in Thailand.

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.